Het is ons gelukt, vrienden en vriendinnen van dit reisblogje. Het is nu 17.00 uur lokale tijd en wij liggen in Cantabria aan het strand.

Vanochtend werden we om 8.15 uur door een vriendelijke chauffeur van de Taxi-Line opgehaald en naar Breda Centraal station gebracht. Omdat de Parel van het Zuiden tegenswoordig ook op het internationale hogesnelheidsnet van de Nederlandsche Spoorwegen is aangesloten konden wij de trein pakken naar Zaventem, alwaar het Belgisch nationaal vliegveld zich bevindt, en wij daar een vlucht moesten halen richting Baskenland.

Continue reading “1”

Ik heb een kleine tip voor u dames en heren: wanneer u een camper huurt, ga dan niet meteen naar hè eerste het beste strand, maar ga op zoek naar een winkeltje zodat u de broodnodige victualiën kunt inladen. Zelfs op zondagmiddag is er altijd we iets te vinden in een middelgrote stad zoals Bilbao. Een megamercado of een hyperchino. Maar zorg dat u altijd, en ik herhaal: altijd water, koffie en wijn in huis heeft. U weet vorige avonturen dat ik nooit van huis ga zonder mij Bialetti Moka-Express en dat is om ervoor te zorgen dat ik na het ontwaken koffie binnen handbereik heb. Anders gaan dingen niet goed. En dat gebeurde dus ook. Continue reading “2”

Alles is toch nog goed gekomen, mensen! We hebben op de camping Playa Arenillas in Islares in het campingwinkeltje voor slecht 8 Euro een pak koffie en een sacacorchos kunnen bemachtigen. Geen zorgen dus over onze toestand.

Continue reading “3”

Men wordt van vakantie vaak wat lui, en dat is naar mijn zeer bescheiden mening ook de bedoeling van dit evenement en zodoende besloten wij vandaag niet net als gisteren heel half Cantabrië door te crossen op zoek naar zee en strand, maar hebben we na het ontbijt met vers gebakken stokbrood van de campingwinkel de hele rit van 4 minuut 27 naar Sonabia weer afgelegd en hebben we onszelf na een korte wandeling maar weer nedergevleid. Althans, mijn echtgenoot. Ik heb mijn drone gepakt, want wie gaat er tegenwoordig zonder op vakantie en heb er wat rondgevlogen en hopelijk zijn de beelden goed gelukt, want ik ben nog maar beginnend piloot en het kabeltje om de drone te verbinden met de iPad ligt nog in Breda. De beelden volgen dientengevolge later.

Continue reading “4”

Na het goede ontbijt in Castro-huppeldepup zijn we na een bezoekje aan de hypermercado voor wat levensbehoeften op weg gegaan naar de volgende bestemming. In een boekje voor autocaravanistas waarin mooie gratis overnachtingsplaatsen staan vermeld las ik dat er in Cabárceno een parkeerplaats mét voorzieningen was. Dit plaatsje lag in een natuurpark en het scheen dat er een bijzonder dierenpark was. En dat klopte. Niets aan gelogen. Alleen de voorzieningen waren al sinds de tijd van de Moorse overheersing gesloten. De dieren waren wel bijzonder want zulke tref je niet alledag in het Spaanse. Echter bleek de officiële bezichtiging per kabelbaan te gaan voor de officiële prijs van €30,- per persoon. Nu heeft mijn man al hoogtevrees als ie op el periodico staat, en samen vonden we de prijs óók wel erg hoog. Continue reading “5”

De weersverwachtingen wisten ons te melden dat het deze dag kommer en kwel zou zijn. Dus planden wij ons voorgenomen bezoek aan het Bilbao’s Guggenheim museum voor vandaag en namen we afscheid van Cantabria om weer richting Baskenland te reizen. Dit voormalig twistgebied waar het nu alweer enkele decennia pais en vree is, heet in het Spaans País Vasko, maar zelf noemen de Basken, die een eigen taal voeren dit Euskadi. Continue reading “6”

Ik vrees dat u het vandaag even met deze plaatjes moet doen, vrienden. Ik ben zeer druk geweest vandaag met uitslapen, nietsdoen en zonnebaden; u heeft vast begrip. Morgen maak ik het goed met u!! Continue reading “7”

Ja, u had het al gezien natuurlijk. Wij hebben de laatste twee dagen van onze camperweek doorgebracht in het Baskische, kindvriendelijke badplaatsje Gorliz, dat samen met het dorp Plentzia een heel mooi, groot en breed strand heeft met een recentelijk gemoderniseerde boulevard. En toen wij vrijdag arriveerden op de kindvriendelijke camping hadden wij nog geen idee hoe druk het zou worden.

Continue reading “8”

Gisteren was zoals eerder gemeld een reisdag en hebben we ons gele huis weer ingeleverd bij Ines en omgeruild voor een normale personenauto. We hebben het prima naar ons zin gehad in Cantabrië en Baskenland en genoten van de steden en natuur. De camper, die door Ines liefkozend La Caracola wordt genoemd, heeft uiteindelijk 495,7 km met ons afgelegd. Continue reading “9”

Na zo’n dag reizen zijn we altijd wat vermoeid en dient er goed uitgerust te worden. Nu, dat kan hier op de pequeña casite in La Parra. We hebben lekker uitgeslapen, een ochtenddutje, een middagdutje, een avonddutje en tussendoor nog wat gelummeld. Veel heb ik vandaag dan ook niet te melden, anders dat we tussendoor nog boodschappen hebben gedaan, gegeten in het dorp en een mooie avondwandeling gemaakt.