La Palma – Dag 5 &6.

Gisteren en vandaag was het weer dusdanig dat men niets anders kon dan aan het strand liggen luieren. Ons eigen stand, dat van Tazacorte, ligt hemelsbreed zo’n 4,5 km van ons vandaan, maar omdat wij op 423 meter hoogte wonen, moet dat hoogteverschil door middel van slingerbochten door berg en dal worden overwonnen en doen we er zo’n 15 a 20 minuten over. Maar het is de moeite waard, want Tazacorte zelf is een leutig dorp en de enclave aan het strand is niet te toeristisch. Leuke hippies, oude Duitsers, wat zwervers en dan heddut ver gehad.
Lees verder “La Palma – Dag 5 &6.”

La Palma – Dag 4.

Goeie grutten! Het kan vriezen of het kan dooien zeggen ze wel eens. Na die mooie zonnige dag werden we gisteren bijkans het eiland afgewaaid, zo hard stormde het. Nu had ik gelezen dat het eiland diverse klimaatzones kent, dus dat verklaart het grillige weerbeeld, maar gisteren zei een vaste bewoonster van het eiland dat dit weer toch ook wel een beetje vreemd was.

Lees verder “La Palma – Dag 4.”

La Palma – Dag 3.

Het spreekwoord zegt: achter de wolken schijnt de zon, en dat klopt, zo kan ik u mededelen. We hebben heerlijk in de zon ontbeten en een tas koffie gedronken, terwijl we in de krant lazen dat Nederland wederom getroffen was door een sneeuwbui. We hebben aan u gedacht, lieve lezers. Heel kort.

Lees verder “La Palma – Dag 3.”

La Palma – Dag 2.

Dat hebben wij weer! De afgelopen 36 uur hebben we hier op het eiland van de eeuwige lente zegge en schrijven 1 (één) uurtje zon gezien. Daarna is het dichtgetrokken en bleef het bij een windstilte zeer tot zwaar bewolkt. Doordat er geen wind was bleven die wolken ook lekker boven en op het eiland hangen en vormden zo doende een dikke laag waar geen straaltje zon doorkon. Eeuwige lente; onze hoela! Als het zo moet, dan gaan we wel elders kijken!

Lees verder “La Palma – Dag 2.”

La Palma – Dag 1.

Wij bevinden ons thans weer even in den vreemde, lieve vrienden en vriendinnen van dit reisblogje, en wel op La Palma, een van de Islas Canarias. Zomaar even een weekje weg van alle beslommeringen die het dagelijkse leven anno 2019 met zich meebrengt. En het was natuurlijk al weer even geleden dat wij de toerist zijn gaan uithangen. Vier maanden om precies te zijn. Ook toen slechts een weekje bij onze vrienden Arend en Denise van de welbekende herberg El Aguila Libre in de zuidelijke regionen van Andalusië. (edit: 5 maanden, zegt mijn echtgenoot net)

Lees verder “La Palma – Dag 1.”

Alfernatejo – dag 7

Zo’n laatste dag van een vakantie kun je maar beter rustig aan doorbrengen en dat hebben we dus aan het strand gedaan. Een paar uurtjes maar hoor, want ik kreeg doorligplekken. Gelukkig had ik ook nu het stoeltje van de pensionhouder van El Aguila Libre ter beschikking om zulks te voorkomen.

We moesten echter wel op tijd weer retour want er werd bezoek verwacht van diverse in het Spaanse woonachtige Holandeses waarmee we inmiddels een warme vriendschap hebben opgebouwd. Evita, Henny en Pieter zaten al op het nieuw aangelegde terras dat vandaag officieel geopend werd  te genieten van een al dan niet alcoholische versnapering toen wij aankwamen. Een snelle zandafspoelbeurt later konden wij hen vergezellen.

Lees verder “Alfernatejo – dag 7”

Alfarnatejo – dag 6

Na al dat feestgedruis en strandbezoek hadden we vandaag een actieve agenda. Zoals ik eerder heb verteld zitten we in de bergen en het mooie daarvan is dat je bergwandelingen kunt maken. Het ontbreken van bergketens in ons thuisland verhinderd zulke exercities aldaar en aldus bijgevolg van zullen we zulks hier ten lande moeten doen waar men aan bergen en heuvels geen gebrek heeft.

Lees verder “Alfarnatejo – dag 6”

Alfarnatejo – dag 5

Het was vandaag aldus de 50e verjaardag van mijn echtgenoot en dientengevolge mocht hij dus bepalen wat voor activiteiten er vandaag zouden worden ontplooid. Dat werd vanzelfsprekend een dagje aan het strand.

Even leek het erop dat een opkomende zeemist roet in het eten zou gooien, maar gelukkig bleek die bij aankomst op het strand van Guadalmar vervolgen; sterker nog: het weer was perfect. Niet te veel wind, kalm zeetje, geen noemenswaardige toeristen of andere drukte. Nee het was een heerlijk dagje a la playa. En dat mede dankzij het klapstoeltje dat ik geheel belangeloos van de uitbater van logement El Aguila Libre mocht lenen. Ik krijg namelijk na 5 minuten op een te klein handdoekje op het zand last van mijn lenden, nieren en andere lichaamsdelen waardoor ik weer helemaal onder het zand kom te zitten, en ik dus het na 10 minuten al gezien heb. Een stoeltje is dan een uitkomst en heb ik het wat langer vol kunnen houden.

Lees verder “Alfarnatejo – dag 5”

Alfarnatejo – dag 4

Wie wel eens naar het kookprogramma “Dagelijkse Kost” kijkt dat door de populaire Vlaamse kok Jeroen Meurs wordt gepresenteerd op Één, de voormalige BRT1, weet dat hij deze zomer zijn kookkunsten op diverse plaatsen in Spanje vertoond, en een tijdje terug was dat in Archidona dat slechts een half uurtje rijden van ons vandaan is. Hij deed dat vanaf een van de restaurants op een pitoresque pleintje en dat wilde ik wel eens met eigen ogen gaan aanschouwen.

Lees verder “Alfarnatejo – dag 4”

Estepona – dag 3

U heeft vast al gemerkt dat de opzet van mijn verslagen iets is gewijzigd. Ze worden nu op mijn eigen website gepubliceerd en van daar uit gedeeld op de facebookpagina en andere media zodat ook de facebooklozen onder ons ook kunnen genieten van onze avonturen. U kunt op de berichten reageren en dingetjes liken, etc. Laat maar weten of u er iets van vindt. Tot zover de huishoudelijke mededelingen.

We moesten vandaag alweer afscheid nemen van Ine en haar veestapel. Het was kort maar zeer gezellig en kan u een verblijf hier van harte aanbevelen. Dat kan via marktplaats maar u moet er op tijd bij zijn; haar appartementjes vinden gretig aftrek en gaan als bollos dulces over de toonbank.  https://link.marktplaats.nl/m1284437306

Lees verder “Estepona – dag 3”