La Palma – Dag 1.

[ad_1]

Wij bevinden ons thans weer even in den vreemde, lieve vrienden en vriendinnen van dit reisblogje, en wel op La Palma, een van de Islas Canarias. Zomaar even een weekje weg van alle beslommeringen die het dagelijkse leven anno 2019 met zich meebrengt. En het was natuurlijk al weer even geleden dat wij de toerist zijn gaan uithangen. Vier maanden om precies te zijn. Ook toen slechts een weekje bij onze vrienden Arend en Denise van de welbekende herberg El Aguila Libre in de zuidelijke regionen van Andalusië. (edit: 5 maanden, zegt mijn echtgenoot net)

Wij zouden in november ook een rendez vous met hen hebben in Portugal, maar een ernstige longontsteking bij onze princes Juliana strooide toen roet in het eten en moesten we de boel annuleren. Het gaat overigens weer buitengewoon goed met haar en zij en haar broer Bernhard worden nu verzorgd door mijn collega Bob die inmiddels door de ballotage is gekomen en in tijdelijk dienstverband bij de hoogheden in kost en inwoning is.

Wij waren vanochtend extra vroeg op vanwege de, naar later bleek, schromelijk overdreven Code Geel van het KNMI waardoor het hele halve land onder een niet door te komen laag sneeuw zou komen te liggen en er uit voorzorg al aangepaste dienstregelingen werden ingezet en op voorhand al enige vluchten werden geannuleerd. Geen vlokje hebben wij kunnen waarnemen en ondanks een ietwat verlate start kwamen we na een tussenstop op Las Palmas op Gran Canaria (ja ik weet het; men is indertijd hier niet erg creatief met naamgevingen geweest. Dat komt natuurlijk omdat men toentertijd niet kon bevroeden dat jaren later deze eilanden zeer populair zouden worden onder noord-Europese vakantiegangers, en deze naamgevingen zouden kunnen leiden tot naamsverwisselingen en men wellicht op het verkeerde vliegveld uit zou kunnen stappen) kwamen we ruim op tijd aan en hadden we ruim tijd om eerst een hamburguesa te nuttigen alvorens ons kunstzinnig appartement te betreden.

Na het uitpakken van de koffers een lekkere strandwandeling gemaakt, en vanavond gaan we de lokale horeca eens beschouwen waarvan wij u natuurlijk morgen uitgebreid verslag zullen doen. Hasta mañana!

[ad_2]

Source

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.